Bedøvelse og sedasjon

En skånsom tannbehandling med tannlege bedøvelse og sedasjon
Dentalpark ansatt som utfører behandling

Bekymret for smerter hos tannlegen?

Vi legger stor vekt på at alle tannbehandlinger hos oss skal være så skånsomme som mulig. For å sikre din komfort tilbyr vi lokalbedøvelse (anestesi) ved alle behandlinger som kan medføre ubehag. Vi setter bedøvelse etter behov for å sikre at du som pasient ikke opplever smerte eller ubehag under behandlingen.

Tannlege bedøvelse – Lokal bedøvelse med injeksjon

Din komfort er vår prioritet, og vi ønsker at alle behandlinger utført av våre tannleger oppleves som trygge og skånsomme uten smerte.

Den vanligste formen for tannlege bedøvelse i forbindelse med tannbehandling er lokalbedøvelse med injeksjon. Allergiske reaksjoner mot lokalbedøvelse er sjeldne, men vi kartlegger eventuelle allergier og forbehold ved ditt første besøk for å sikre en trygg behandling.

Vi benytter hovedsakelig fire ulike typer lokalbedøvelse:

• Xylocain-Adrenalin

• Septocain-Adrenalin

• Citanest-Octapressin

• Carbocain

Tannlege sedasjon under tannbehandling

I tilfeller der lokalbedøvelse ikke er tilstrekkelig, tilbyr vi behandling under sedasjon. Dette er spesielt egnet for pasienter med kraftig brekningsrefleks eller alvorlig tannlegeskrekk. Benzodiazepiner i tablettform tas før behandlingen starter for å øke avslapning og redusere angst.

Kontakt oss i dag!

Er du på jakt etter en tannlege i Oslo? Dental Park holder til i Majorstuen og er her for deg. Kontakt oss i dag for en hyggelig samtale om din tannhelse.